Celebrăm împreună profesori cu impact. Gala MERITO 2024

Ne bucurăm  să aplaudăm și recunoaștem împreună a noua generație de profesori valoroși, care își fac meseria cu pasiune, profesionalism și din vocație, pe care îi vom premia la Gala MERITO 2024, ediția a IX-a, miercuri, 29 mai, de la ora 17:30, în Crown Ballroom, din incinta hotelului Crowne Plaza (Bulevardul Poligrafiei nr. 1), la finalul primei zile de RBLSummit, ediția a XII-a. Te rugăm să confirmi participarea prin formularul disponibil mai jos până luni, 27 mai, iar până atunci, poți (re)vedea atmosfera Galei din 2023 și de ce merită să te alături.

Gala MERITO nu este doar despre profesorii laureați, ale căror povești am avut șansa de a ne fi recomandate, a le documenta și selecta, ce sunt exponenți ai unei categorii de cadre didactice dedicate mai mari decât ne imaginăm. Ci, e și un context ce, în curând, ne (re)aduce împreună, membri ai comunităților MERITO și RBL, profesioniști din domeniu și din societatea civilă, pentru a celebra Educația de calitate, a “strânge rândurile” și “pune umărul” la transformarea profesiei în România – cauza profesorilor este cauza noastră, a tuturor!

Tema celei de-a IX-a ediții a Galei MERITO, parte din RBL Summit prin tradiție, este Impact prin Educație, iar în cadrul acesteia vorbim despre multiplu impact prin Educație: atât cel al cadrelor didactice în Școala în care elevii își doresc să învețe și în transformarea profesiei, cât și cel al Educației de calitate în societatea echipată și antrenată adecvat pentru provocările curente.

Profesia pentru laureații MERITO – 12 motive pentru care să îi apreciem împreună
“Sunt recunoscătoare pentru toți oamenii minunați pe care mi i-a adus în viață Gala MERITO 2023. Mă bucur să devin parte a acestei comunități de oameni excepționali, care (se) formează, învață și se dezvoltă constant, o rețea care mi-a fost  sprijin real (mai ales în perioada pandemiei, atunci când MERITO a însemnat formare de calitate, suport pentru dascăli și o voce importantă în educație). Obținerea acestui premiu mă onorează și mă obligă, atât în calitate de profesor, cât și în calitate de director adjunct.” – Emese Cîmpean, profesoară de Limba și literatura română și director adjunct la Colegiul Național “Petru Rareș” din Beclean (BN), laureată ca Directorul MERITO 2023.

De nouă ani, prin proiectul MERITO aducem în fața publicului și în lumina reflectoarelor profesori care găsesc modalități creative de a implica elevii în lecție, care lucrează cu pasiunile și aptitudinile elevilor, care cresc nivelul acestora, care angrenează comunitatea locală în creșterea calității educației în școală și care contribuie activ la dezvoltarea cadrelor didactice și la transformarea profesiei. La Gala MERITO 2024 vom premia 12 profesori din toată țara, din mediul rural, comunități dezavantajate sau școli de oraș, cu performanțe deosebite – a noua generație, prin care depășim borna de 100 de laureați, reprezentată de 9 doamne și 3 domni, care ne arată ce înseamnă, cum se cultivă și răspândește Educația de calitate. Profesorii laureați au fost selectați din peste 400 de recomandări procesate (~3% dintre candidați), validate online și în teritoriu, de către un juriu format din membri RBL și ai echipei MERITO, în urma unui proces de selecție de aproape 1 an de zile. Am avut în vedere criterii precum gradul de inovație la clasă și în afara acesteia; măsura în care contribuie la învățarea altor cadre didactice; impactul pe care îl au în comunitatea în care activează sau pentru beneficiari din zone dezavantajate și în cultura de învățare și colaborare a Școlii.

Prin MERITO, ne-am propus ca împreună să transformăm meseria de profesor în România. O recredibilizăm prin recunoașterea și promovarea dascălilor valoroși. O profesionalizăm  prin dezvoltarea dascălilor ca experți și propagarea expertizei lor către majoritatea profesorilor din România.

 

 

Strategia noastră până în 2035 este ca profesorii MERITO și alte cadre didactice motivate să se specializeze ca experți-practicieni, să își propage expertiza și să contribuie la dezvoltarea a 50.000 de profesori din sistem, adică aproximativ 30% din totalul profesorilor din România. Transformarea acestor 50.000 de profesori înseamnă că ei își vor face meseria la un nivel înalt de profesionalism și vor cultiva adecvat competențele secolului 21, încât majoritatea copiilor din România vor stăpâni abilitățile necesare viitorului.

 

Pe lângă rezultatele de mai sus, din 2023, în primele 4 luni de anul acesta, împreună cu profesorii MERITO, am:

Propagat practicile validate la clasă ale profesorilor MERITO către peste 2.000 de profesori din toată țara, care au participat la webinarele, “cafenelele”, atelierele și Forumurile noastre;

Facilitat: participarea profesorilor MERITO la alte evenimente partenere, unde și-au prezentat metodele pentru alți ~1.500 de profesoripeste 50 de apariții media ale acestora, cu exemple de Educație de calitate și răspândirea a 50+ practici validare în mediul online, cu o anvergură de ~10.000 de persoane;

Amplificat programele “interne” de dezvoltare specializată a profesorilor din comunitate pe: Abilităție de formare și facilitare; Dezvoltare socio-emoțională; Comunicare publică; Limba Engleză; Metode de Teatru de improzivație în Educație (pentru cultivarea creativității), cu ateliere lunare, pe lângă participarea la evenimente de referință, precum World Education Summit.

 

Planurile noastre pentru 2024:

Cercetarea privind profilul profesorului profesionist în România și a transformării acestuia (valori, abordare a învățării, comportament, atitudini, practici etc.);

Testarea modelului de transformare și programei de formare MERITO pentru profesori;

Dezvoltarea abilităților didactice și pedagogice, în acord cu Școala de care elevii au nevoie, a 10.000 de profesori din toată țara, prin intervențiile de învățare colaborativă și bune practici ale profesorilor MERITO (webinare, Forumuri, ateliere, cluburi de lectură, “cafenele”, școli de vară);

Creșterea și consolidarea comunității MERITO;

Investiția directă în dezvoltarea profesorilor MERITO ca experți-practicieni, prin programe de formare personalizate și pe ariile de specializare ale acestora.

 

Toate acestea se subscriu cauzei noastre, prin care împreună transformăm meseria de profesor din România, în sensul de a o decredibiliza și profesionaliza.

 

CITEȘTE ȘI:

Ema Patrichi și portretul unui dascăl după mai bine de două decenii în mijlocul copiilor