Tânăra care a fondat o platformă ce ajută producătorii locali să își vândă produsele. Roxana Bitoleanu: “Din păcate, mulți producători nu vor să iasă din zona de confort“

Roxana a fost pasionată de tehnologie încă de mică. Ulterior, prin intermediul voluntariatului a descoperit marketingul și a îmbinat aceste domenii dând naștere unei platforme care pune în contact producătorii locali cu cei care doresc să mănânce sănătos. Vorbim despre Taraba Virtuală, locul în care consumatorii înțeleg că o alimentație sănătoasă nu este un moft, ci un stil de viață. Matricea Românească a stat de vorbă cu Roxana Bitoleanu despre provocările unui astfel de business și profilul consumatorului român.

 

Interviul pe scurt:
  • Nu tot ce este aspectuos e neapărat sănătos: ”Pentru mine eticheta unui produs este gustul, mirosul și abia apoi aspectul. Un fruct sau o legumă perfectă nu este neapărat sănătoasă. Însă vei avea surpriza să vezi că în spatele legumelor și fructelor mai puțin aspectuoase se ascund adevărate comori”
  • De unde a pornit și unde a ajuns Taraba Virtuală: “Am înființat platforma în 2017 având un singur producător, iar astăzi sunt aproape 250. Majoritatea sunt de pe lângă București, însă am încercat să cooptez și producători din alte zone”
  • Antreprenorul și munca în echipă: “Cred că antreprenorul este cel care se coboară printre ceilalți, își suflecă mânecile și muncește cot la cot cu ei. Nu cred că ai cum să dai direcția unui business și să oferi un exemplu dacă tu nu faci acest efort”
  • Relația românilor cu producătorii locali: ”Românii le dau credit din ce în ce mai mult și sunt dispuși să încerce mai multe produse locale și mai ales produse cu valoare adăugată”

 

 

Roxana_2

 

Când mersul la piață se virtualizează

Totul a pornit de la o problemă de sănătate care a făcut-o de Roxana să adopte o dietă mult mai sănătoasă decât înainte. “A trebuit să fiu mult mai atentă la sursa mâncării pe care o găteam. Era destul de obositor să merg în piață și să caut anumite alimente, așa că m-am întrebat de ce nu ar veni piața la mine! Existau deja producători care își vindeau produsele pe contul personal de Facebook, însă nu exista nicio platformă care să-i cuprindă pe toți și să le ofere posibilitatea de a vinde ceea ce produc“, a spus Roxana Bitoleanu pentru Matricea Românească.

 

Era destul de obositor să merg în piață și să caut anumite alimente, așa că m-am întrebat de ce nu ar veni piața la mine

 

Roxana a cooptat un partener ca să-și dezvolte ideea și au început să lucreze la o platformă care să pună producătorul  în contact direct cu consumatorul. “Am înființat platforma în 2017 având un singur producător, iar astăzi sunt aproape 250. Majoritatea sunt de pe lângă București, însă am încercat să cooptez și producători din alte zone. M-am lovit și de refuzuri, dar și de oameni care au acceptat. Din păcate mulți nu vor să iasă din zona de confort, or dacă nu ieși din această zonă nu o să ajungi niciodată unde îți propui“, a spus Roxana Bitoleanu.

 

Roxana_3

 

O idee care sprijină producătorii români

Munca din spatele platformei a făcut ca feedback-ul pe care l-au primit să fie peste așteptări. “Oamenii au fost încântați că există un astfel de proiect, deoarece unul din segmentele căruia ne adresăm sunt mamele. Ele au fost cele mai încântate că există un astfel de serviciu pentru că le pot oferi copiilor o alimentație mult mai sănătoasă. Până la urmă mamelor le este dificil să se descurce la piață cu căruciorul, copilul, plus sacoșele. E mai convenabil pentru ele să vină producătorul acasă și să le aducă comanda“, precizează Roxana.

 

Românii le dau credit din ce în ce mai mult și sunt dispuși să încerce mai multe produse locale

 

Am fost curios să aflu care mai este raportul dintre produsele românești și cele din import, pe piața românească. “Românii dau credit din ce în ce mai mult și sunt dispuși să încerce mai multe produse locale, și mai ales produse cu valoare adăugată. E importat să ne raportăm și la produse cu valoare adăugată, nu numai la materie primă. Spre exemplu pe Taraba Virtuală sunt tot felul de produse ce nu se regăsesc în supermaketuri, aici mă gândesc la specialități precum dulceața de ceapă“, spune Roxana Bitoleanu.

 

Ținta antreprenorului este să ofere valoare

Pe final de discuție am întrebat-o pe Roxana care este rolul antreprenorului în cadrul unui business și cum trebuie să se raporteze la profitul de pe urma afacerii. “Cred că antreprenorul este cel care se coboară printre ceilalți, își suflecă mânecile și muncește cot la cot cu ei. Nu cred că ai cum să dai direcția unui business și să oferi un exemplu dacă tu nu faci acest efort. Iar dacă urmărești doar banii, nu cred că vei reuși. E adevărat că banul este un indicator al succesului, dar ținta antreprenorului este să ofere valoare“, subliniază Roxana.

 

 

Ţi-a plăcut ce ai citit? Aşteptăm mai jos comentariile tale!